fredag 12. desember 2008

FØRJULSSTEMNING...

Jeg er tilbake her på bloggen min!!Og jeg gleder meg å titte innom på deres blogger;alt hva jeg har gått glipp av!!!!
Jeg har fire dager til med jobb før to og en halv mnd med permisjon venter.Det skal bli veldig veldig deilig å ha god tid til ungene først og fremst.Og mer tid til alle mine små prosjekter:).og også oppdatere bloggen min .

Her i huset er jeg i full gang med vasking,pynting,baking og pakking av gaver.
Det er morsomt å pynte huset i år siden det er nymalt,så jeg er ganske fornøyd med resultatet.Er ikke helt ferdig da,en siste finpuss og de siste tingene må på plass.

Osloturen var fantastisk forresten!
Å gå hand i hand i slottsparken,ned Carl Johan..titte i butikkene og ta en kaffe på en cafe...
Middag på Plaza,handle på Indiska,burger på Hard Rock...
Det var balsam for sjelen-virkelig!!!

Nå litt førjulsstemningsbilder herfra...

Kjøkkenet er ikke ferdigpynta ennå.Men har ordna blonder på innsiden av skapdørene,og synes det ble et lysere og mindre rotete uttrykk.
Lysekrona har fått glasskongler til pynt,lintrekk på stolene...det er også pepperkakehjerter i vinduene,tyttebærblad-kranser mm som ikke vises på dette bildet.

Adventslysene våre...


Ikke så mange nisser i vårt hus...men denne rosa (!) nissen står fremme..



Selvlagd hengende krans...




Disse to fra panduro er søt pynt på kransen...





Barnas julestrømper ved peisen...







Min gamle sjenk er blitt pyntet til jul.Speilet(som jeg egentlig skulle ha malt hvitt...) har fått en kvist av lerk oppå.Og har hengt på tre glasskongler ,noen fugler og en ullrose.






Sprayet en gammel blå kurv hvit og lagde dekorasjon oppi.Her er det kongler,sypressgreiner,einebærkvister,klematisranker,nyper og mose...alt hentet inn fra hagen.Lagde også en liten pakke med stearinlys.En blondeduk under,print av ei nydelig jente og ståltråd med perler viklet rundt.




En dag på jobb kom vi over svære grantrær full av kongler i toppene.Oppi der storkosa småfuglene seg med kongler og rognebær(som de hadde plukket med seg og funnet passende spiseplass i grantoppen).Konglene de var ferdige med slapp de ut av nebbet og de kom raslende nedover grana.Så de nederste greinene var fulle av løse,"oppspiste" kongler:)(og klaser med rognebær)...da var det bare for meg å forsyne meg med kongler-i bøtter og lommer!
Planen var nemlig klar!Min gamle dørkrans skulle ha en makeover!
Resultatet ble bra,er fornøyd!
Nathalie holdt hver eneste kongle slik at mamma`n kunne ha på lim.Det tok tid å få limt på alle!Særlig med en deffekt limpistol=))
Så ho er så stolt av kransen vi lagde;)



I morgen skal jeg dra til Tromsø på shopping!
Skal gjøre meg ferdig med gavene,har ennå veldig mange igjen...;og jeg har sett meg ut en gave eller to til meg selv-som en motivator ;)))
Pakkelappene er derimot ferdige-selvlagde i år.Bilde av barna ,sepiafarget-synes det ble finest.Limt på hvit kartong med lilla pyntebånd og noen perler.
Det beste med hele jula er nesten det å vente på den!
Alle forberedelsene,lage dekorasjoner,pynt og nips sammen med ungene...
da koser vi oss sammen!


Ha en flott helg alle sammen!
*klem*





3 kommentarer:

  1. Hehe! Du har helt rett;) Renathe er tante til Tom-Erik, og Kathrin da søskenbarn:) Tvillingbroren heter Kim-Roar.
    Lille Erik er ganske så lik pappaen sin som baby, så kanskje ikke så rart du kjenner igjen, hehe!

    Bor du i Lakselvbukt?

    SvarSlett
  2. Så fint du har pyntet!!
    Masse koselige bilder:o)
    Ja sant det er gøy å pynte noe som er nyoppusset??
    Tenker det blir deilig med permisjon noen mnd. Høres veldig godt ut faktisk!!
    Ønsker deg en fortsatt fin helg:o)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for rosende ord! Syns du har lagt ut flotte bilder, likte veldig godt lysene under den store krona. Det var flott å se på. Nydelige kranser også, både til å ha i taket og på veggen.

    SvarSlett