fredag 19. desember 2008

Forventningene stiger!!!!

Har hentet frem kassene med julepynt...
tre store kasser...
Tror det trengs litt sortering oppi dem i år..noe skal få bli og noe må nok flytte ut fra dette huset;)))
Stjernegirlanderne i sølv,de er nyinnkjøpte..og skal pynte treet vårt.(som er veeeeeldig flott i år,..med kongler i toppen og det hele.Det står og venter på oss oppi lia her...)

Ungene begynner å vente veldig nå,og vi voksne også...hele huset gleder seg!


Mor i huset baker videre ;) :

Fletteloffene er ferdigstekte...

...og favoritten også...minstemann har fått smake et par skiver.Hvem kan motstå to store blåe øyne ...og en liten lubben hånd som peker opp på baksten... og en liten stemme som sier:"mmmaat,..MAAAAT,..mamma mmmaat...."..;D
Hvis du ser nøye etter er det et hull i den ene også,helt nederst i bildet,..etter små fingre som er ute etter rosinene..:)))))

Litt kos hos pappa:
De er og inspiserer baksten,da må jeg knipse bilde av dem også :))))...søte da!!!...


Til slutt:
... har kremmerhusene kommet opp i vinduet.De er lagd av gamle noteark...oppi dem har jeg puttet noen sypressgreiner.
Nå gjenstår bare vaskinga av huset...
Men i nå i kveld blir det aller først deilig te med kanelstenger oppi,..og titte litt i div interiørblader...da koser jeg meg!!!!!


God fredag og helg til alle sammen!!!

10 kommentarer:

  1. ja så koslelig...
    har også bakt julebrød ikveld...
    stor klem og kooos deg vider...~~~~*

    SvarSlett
  2. Her var det mye nytt ser jeg! Lenge siden jeg har kikka innom, visste du hadde hatt en pause.

    Masse fint du viser frem. Si meg, har dere pussa opp hele huset??

    Så gode de julekakene med rosiner så ut!! Skjønner godt det har vært små fingre på jakt der...

    kos deg frem mot jul!

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    Koselig innlegg! Flink du er med bakst :-) så fristende ut både brød og julekaka :-) Gleder meg til å ta frem pynten jeg og...men bør vel sortere litt...har tatt vare på alt fra jeg begynte å kjøpe eget for 14 år siden..nå hørtes jeg gammel ut :-) hehe :-) men var nå 18 år da jeg bodde for meg selv første gangen...tiden flyr!
    Vet ikke om jeg klarer å kaste noe men...skal hvertfall lage en egen ekse for litt mindre moderne pynt -) Ha en fin helg!!

    klem

    SvarSlett
  4. Vi hadde det så gøy på fredag og det ble så mye prating og fliring at jeg helt glemte å ta bilder av meg da jeg var klar for fest....

    Nå er det ikke mange dagene igjen til julaften, gleder meg til å se Caroline åpne gaver...

    SvarSlett
  5. Klart de begynner å bli utolmodig, jeg husker godt hvor seint de siste dagene før jul gikk...og ikke minst selve dagen, vi satt ALT for lenge ved bordet mente nå vi...tjhiii...nå går det litt raskere ja, og maten er jo nesten det jeg gleder meg mest til....

    Så herlig baksten din så ut, her i huset er det ikke laget noen ting, hadde planer men....Er jo ikke for seint enda, men det spørs, etter fulle dager på jobb, så siger jeg vel ned i en stol så får bakst være bakst er jeg redd....

    Ha en fin førjulsdag!

    SvarSlett
  6. Titter innom for å ønske deg en riktig GOD JUL!

    SvarSlett
  7. Så flott blogg du har! Fin stue, likte spesielt sofabordet ditt! Ønsker deg en fin romjul! Klem-Mia

    SvarSlett
  8. Tenkte jeg måtte innom her å ønske deg en god romjul.

    Hos oss ble ikke julen som tenkt, alle 3 ble syke så vi har pirket i maten:)
    Får håpe nyttårsaften blir noe bedre.

    SvarSlett
  9. Heisann!!
    tusen takk for koselig kommentar hos meg:o) blir så glad for hver eneste en......
    Bra at du koser deg......disse dagene må vi bare nyte!!
    Det blir tidsnok hverdager igjen:o)

    Ha en fin dag og nyt romjulstiden:o)

    SvarSlett
  10. Koselig blogg du har, og de brødene så fantastisk ut! Komer nok innom igjen..:o)

    SvarSlett