fredag 9. januar 2009

STORM!!!...og tapeter...

Det har kommet mye snø her i det siste!!!Veldig mye!!!
Og det har vært veldig mye dårlig vær;vind...det har blåst kuling stort sett siden 01.juledag!!!!Nå fra i natt er det meldt STORM!!!ikke uvanlig her da,men det skal være slik helt til søndag:((..og med all den snøen skal det bli et virrvarr ja...brrrrr best å holde seg mest mulig inne denne helga.Heldigvis har vi bært opp masse ved rett utfor døra,så vi kan bare snappe med oss noen kubber uten å måtte gå helt ut.Stallen er også sikret med høy og flis slik at jeg slipper å hente dette i uværet.Hestene står inne på boks i slikt uvær selvfølgelig.Men ellers er de ute fra tidlig morgen og helt til kvelds.

Vi måkker snø og freser snø for harde livet for å holde veien åpen.Og verandaen må også måkkes når det blir for mye snø oppå.det blir store dunger med snø som skufles av og i disse dungene er det artig for ungene å lage seg huler og tunneller.Jeg og minstemann William var med å måkke,men vi feiga litt ut når vi skulle krype inni...Minsten synes det blir for skummelt.Og jeg får heeeelt klaus av bare tanken!!!Jeg har ikke hatt dette problemet før,men det oppstod like etter fødselen til William..jeg skulle hente noen potter og overvintra stauder inni kjelleren(krypkjeller,ca110 høyt)..jeg krøp inn som ingenting og begynte å romstrere rundt etter det jeg skulle ha...da hjertet plutselig løp løpsk og halsen snørte seg sammen..fikk helt hetta inni der!!!Klarte jo å hale meg ut,men var helt skutt etterpå.En uventet og litt ekkel reaksjon!!! Nå kryper jeg ikke bare inn der lengre(har prøvd,men klarer det ikke..) eller inn noen andre plasser.Heiser går fremdeles bra forresten,heldigvis ikke noe problem der..
..så vi to ble sittende å kikke på de tre andre som lekte huleboere:)))

Nathalie kommer krypende..to huler ble til slutt en tunnel...

William synes det er morsommere å måkke snø.Suser rundt med snøskufla,har sin egen lille-på bildet har han min... med en energi som aldri tar slutt!!Skikkelig arbeidskar han her:)
Jeg har fallt skikkelig for noen tapeter...


dere kjenner helt sikker igjen dette bildet fra Line og Sigurd sitt nydelige hjem Fredbo(Nesodden).Sist sett i Boligpluss des 08.men har også vært to ganger i Vakre Hjem ...
Tapetene de har brukt er fra Osborne&Little....
og jeg har virkelig stor sans for dette tapetet:



..nå har jeg skikkelig lyst å ha den på en fondvegg i stua!!Så prøver å finne ut om den er mulig å få tak i her nord eller om den kan bestilles fra Poesi interiør f.eks...Noen som vet???
Ønsker alle ei fin helg!!!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar