søndag 18. januar 2009

En liten søndagstur...

Her er to som er klare for å gå en liten luftetur i dag.

Det er endelig godt vær her nord nå.

Vindstille,litt kaldt..men nydelig ute.

Himmelen har fantastiske farger,lilla og rosa i tillegg til det blåe.






Her på dette bildet er himmelen ikke så fargerik...

Men synes det var så fint alikevell.

Fjellene og Lillevannet.

Et under å tenke på at i dette vannet pleier vi å bade om sommeren,

nå er det jo frosset helt igjen.

"Men så snart det blir sol";sier Nathalie.."da skal jeg ta på solbriller og badedrakt og bade...

...kanskje det blir sol i morgen???"

=O)



Så bare noen bilder fra stua....:


Perleblomstene har kommet inn til stua nå.

Det er bare masse blader på den og ingen stilker med knopper..

De fikk vel ikke kuldeperioden sin inne på vaskerommet nei...Jeg sparte på løkene og hadde en plan om å sette de ut i et av mine blomsterbed.En forsåvidt god tanke...

Jeg trodde nemlig jeg hadde plantet de ut... for jeg kunne ikke finne løkene sånn ei stund etter planlagt plan,..men kunne jo ikke heller helt huske at jeg hadde puttet de ned i jorda heller...

Det var bare en ting å gjøre-vente på våren å se om de dukket opp;))

Men de dukket nylig opp...i rotekroken min på mitt uorganiserte vaskerom(*rødmer*)...

Der fant jeg dem fulle av grønne små skudd.

De pynter jo litt opp om det nå ikke skulle komme blomster alikavell.

Så får man heller kjøpe nye MED blomster når de kommer i butikkene:)



Veldig mye sort/hvitt hos meg.

Tror jeg skal kjøpe meg noe nytt og litt mer vårlig..

dus blågrønt,lyseblått og dus rosa må jeg vel tåle ...

Vasen på dette bildet var forresten gullfarget før.Den ble sprayet hvit og fikk et perlearmebånd rundt halsen.I speilet ser du min hvite lysekrone ...







Nå skal jeg bare vente på at brødene blir ferdig stekte.

Så skal jeg ta kveld.

Tidlig opp i morgen igjen...

for å sende eldstesønnen på skolen.

Så tror jeg det blir en bytur...eller bare til nærmeste malebutikk...

..trenger pensler og mer maling.

Nå har energien vendt tilbake og da må man være snar å løfte opp kosten igjen.



*klem*








6 kommentarer:

  1. Hei du.
    Ja, det var jo sikkert en god ide å bruke grener av smæbjørk... Det har jeg ikke engang tenkt på, så for meg at hengebjørk er det eneste aktuelle her - og det finner jeg jo ikke... Takk for tipset !

    SvarSlett
  2. vi må få se hva som males...

    takk for herlig kommentar hos meg,-

    lengter også til vår og løkblomster, har satt krokkus i ei pote på badet,- håper der er varme og lys nok...

    men langt der nord er det lenge til våren. da vi bodde i tromsø var det ingen vår,rett fra vinter til sommer,- stilongs av og shorts på , iløpet av samme dag...
    klem til deg og dine~~~~
    og fin dag!
    hilsen magny

    SvarSlett
  3. ...her er det mange maleplaner..
    dette står for tur:
    -vårt lille toalett
    -et klesskap
    -to vitrineskap
    -en sjenk
    -hobbyrommet
    -vaskerommet...
    ..i den rekkefølgen tror jeg...
    Legger ut bilder etterhvert:)

    SvarSlett
  4. Synes perleblomstløkene var fine der de sto, selv uten blomster!

    Flott vintervær i nord også ser jeg:) Deilig å gå tur utendørs i sånnt flott vær.

    Lykke til med maleprosjektene..

    SvarSlett
  5. Nydelige vinterbarn, og flotte bilder! :-) Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  6. Heia Og taaaaaaaaaaaaakk for at du har lagdt meg til. Aertig å se den fine bloggen din.
    Ser at vi har mye samme smak. Jeg elsker Kartell og har bourgi lamper. Tre stk , og den tapeten fra poesi har jeg hatt. Fikk du kjøpt den til slutt !
    Klem

    SvarSlett