onsdag 28. januar 2009

Something new,something old,something blue...

I går ble det ingen bytur,følte meg litt shabby...
Men i dag var alt av verk borte,heldigvis,
for jeg fikk akutt behov for noe nytt!
Disse lampene har jeg tittet på tidligere på Bohus.
Nå var de på salg,
så da var det jo et kupp og
ingenting å lure på.Valgte hvite skjermer selvfølgelig...
"Skal du ha alt i hvitt???"var mammas kommentar...:D
Mammaen min er helt oppgitt over min fargeløse tilværelse;))
...neida..jeg har slått til med mørkebrune stearinlys ser du....




....OG en nydelig blå hortensia!!!!


Var også innom Interiørland.
Måtte jo det etter å ha sett alt "Lunas Drømmefabrikk" hadde shoppet der;)
Fant meg noen tapeter fra Cole & Son.
En rull kostet 50 spenn!!!!
Var desverre veldig utplukket-men fant noen ruller.
Ikke til fondvegg-
men til å tapetsere inni noen skap tenker jeg.



Denne store osteklokka ble også med hjem.
Kostet under 100;lappen.
Den skal etterhvert få noe pynt inni.
I kveld ble den bare lagt oppå et kakefat.





Kjørte innom Fretex også,
for å se om jeg fant noe spennende...
Ble mest småtterier der ja-
ingen biedermeiersofa,rokokkostol eller svungne bord å finne;))
Bare to store krukker-
som står i fare for å bli hvite;)



Denne kandelaberen...
ble plutselig litt usikker på om messingen skal patineres hvit eller ei,...
men tror nok den blir det....

Og denne store kammerlysestaken.
Her er det ingen tvil,
denne blir hvit!

Borsett fra dette;
ble det to nye svenske interiørblader med utrolig mye fint inni!!!!
Mange nye planter,stearinlys og hvit spraylakk;)))
Prøvde forresten å finne tak i Oliventre og løkblomster(perleblomster,narsisser e.l)

men det fant jeg ikke!!!!Er du "Tromsøblogger" og vet hvor de har
det ene eller det andre...
da blir jeg veldig glad for tips!!!
(tid er dyrbar når man drar på shopping med barn!Det gjelder å shoppe mest mulig på kortest mulig tid...ingen tid å miste til å lete rundt omkring!!!!;)
I morgen kommer mannen hjem etter å ha vært borte leeeeenge...
skal se om jeg ikke kommer innom bloggen en liten tur alikevell.
Og etter å ha lest litt for lenge i svenske interiørblader,
sier jeg bare:
Hej då,
puss och kram!
(..ehem...)






3 kommentarer:

  1. Hei!!
    Så flotte ting!
    De lampene var jo så flotte....lenge siden jeg har vært på Bohus:o)
    Flotte ting fra brukten også......du satte meg på en ide der med den kammerlysestaken:o)
    Jeg har to i messing stående i kjelleren:o)
    Og krukkene var jo så fine som de var!
    Må få tak i litt nye blader ser jeg.......veeeeenter på Vakre Hjem so glimrer med sitt fravær!

    Ha en fin dag Sisselle:o)

    SvarSlett
  2. Artig å gjøre sånne kupp når man er ute på tur.
    Er like fornøyd hver gang jeg har vært på salg - selv om noe av det som blir med hjem ikke er helt planlagt.
    Lykke til med hjemkomsten av mannen din !

    SvarSlett
  3. Hehe, sitter her og flirer til meg selv ;) Ser vi har kjøpt mye av det samme :) Jeg kjøpte også de flotte lampene for en uke siden og ser at jeg også har to av de tre tapetene du har kjøpt. Så gøy at vi liker de samme tingene, men det er kanskje ikke så overraskende siden vi er begge bloggere på NIB :P

    Vi var også på Fretex i går og fant ingenting! Letet etter de samme tingene som deg, men det kan vi vel bare drømme om her oppe i nord ;) Fant to nattbord, som jeg vurderte om jeg skulle kjøpe, men de ble altfor retro aktig. Synes generelt at de har bare "retro" ting på Fretex her i byen!

    Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med de blomstene... Er ikke så ofte innom blomsterbutikker.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett