fredag 2. mai 2008

En kreativ dag...

Det bobler over av ideer,gode..og kanskje noen ikke fullt så gode,og i dag var jeg i det kreative hjørnet.Det ble malt,patinert,om-møblert,skrudd og limt....
Her kommer da noen av resultatene..før og etter bilder.Jeg synes det er så inspirerende å se slike i andre blogger..hvordan lage gull av gråstein;) Disse to måtte jeg gjøre noe med...og tanken hadde streifet meg at kanskje det kunne bli....
Et titteskap med noe fint inni...dette gamle bestikket har min samboer arvet fra sin farmor.Jeg synes det var trist at det lå bortgjemt i kjøkkenskuffa.Limte det fast i bakplata jeg lagde til,og pyntet også bakgrunnen med noen gamle hekla brikker.
Denne vakre planken har min samboers morfar brukt til noe innen fiske(hmmm..husker ikke helt hva det var til igjen...)Den har stått i garasjen vår ei stund..hva skulle det bli av denne???
...ble ei flott oppslagstavle til små lapper,tegninger,dikt o.l ....


Denne dama her hadde mamma stående i stua da jeg var lita.Jeg fant den i garasjen for ei stund siden...blandt noe skrot..hun skulle kaste den!Men der var jeg,skrotnissen,og berget den...Den var brun og dyster....(blandt noen potter som patineres lett..)
I ny HVIT drakt!Synes det ble ganske bra.Mulig jeg sliper litt av her og der med sandpapir for en litt mer slitt look.
En lanterne..gammel julegave...
Plukket av de røde glassene og den ble et hengende plantehus...denne planten er litt for stor,men har stiklinger av marmorlanterna..når de har fått vokst seg litt større skal en plasseres inni denne lanterna her...

2 kommentarer:

  1. Ja, det er gøy å male om litt!Damen ble jo pen i den nye hvite drakten :-)

    Ønsker deg en flott og kreativ helg!

    SvarSlett
  2. Hei.
    Første gang jeg kikker innom her!
    Så flink du har vært med alt dette du har laget til "noe nytt!". Likte titteskapet med sølvtøyet veldig godt. Ble kjempe fint.
    Moro når man kan se nytten av gamle ting som bare ligger og opptar plass!
    Koselig blogg.
    Tulip

    SvarSlett