torsdag 1. mai 2008

Stua vår...

Her er noen bilder av stua vår...den er under sakte oppussing:D Jeg har flere prosjekt på gang her.Bla skal veggene males hvite,er blitt lei den kremgule(elfenben)fargen!Listene skulle vært skiftet ut med profilerte,men de får duge enn så lenge..de blir vel bedre med litt spakkel i spikerhullene(sukk) og litt fin blank hvitmaling på!Et lite gammelt kirsebærfarget kistebord skal også males hvitt og sommerlig,og den skal erstatte nåværende stuebord.Har mange planer klare...men slik ser det da ut så langt;)..... Sofahjørnet...Tenker litt på å kjøpe hvite løse trekk til sofaene for å kunne ha det lyst og fint nå og få en litt mer sommerlig følelse.Med det kistebordet,som venter på sin tur med malekosten,her i stedet for dette kirsebærfargede vil nok gjøre stua lysere.
Skåla med lokk i pressglass er vunnet på qxl.Pressglass i alle mulige varianter får jeg aldri nok av!
Bordet i mellom sofaene,med et lite stilleben.Jugend fatet er også vunnet på qxl.Bildet er gammelt.Det hang i huset til bestemors nabo,Lotta.Mamma arvet det,og for noen år siden fikk jeg det av henne.Jeg synes det er nydelig,og må ha det i stua slik at jeg får se på det ofte.Det hang nemlig tidligere på vårt soverom og der tilbringer jeg ikke mye tid i våken tilstand;)
Marmorlanterne...mulig yndlingsplanten det...

Vindusplassen ved godstolene...elsker min marmorlanterne som er vel ca 120 cm lang..(IKKE legg merke til halvveis malt veranda-gelender....;)
Et gammelt shabby chic bord...
Et lite stilleben på veggen ved peisen...englehylla(var tidligere gull) kjøpte jeg som 15 åring.Korset i papir er selvlagd.
Selvsnekret hylle!opphenget er litt skjemmende ser jeg..må finne ut en annen løsning på det tror jeg...
Små vinduene mine...her skifter det på planter og pynt etter årstid og humør..Engelen fikk jeg i gave fra min eldste søster(Hilde),lyslykten er blitt plantehus og mine pelargoniastiklinger i en liten englepotte...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar