mandag 5. mai 2008

Jeg fant,jeg fant...

Etter å ha blitt fasinert og inspirert etter Huldas vakre slitte dør,med oppheng til blomster..var jeg på leiting nedi låven om det lå noen vakre gamle der...jeg fant flere dører,men bare slike hele uten vindusspeil.Men en av dørene hadde en fin lys blå farge ,..den har jeg en liten ide hva den kan brukes til.Mulig det dukker opp bilder en gang utover om den....Har IKKE gitt opp håpet om å finne ei slik dør a la Hulda,har sett en slik dør stående en plass...men hvor...mulig i mors kjeller,ho bytta dør for to tre år siden..synes å huske den var slik en litt gammel dør....


Men noe annet fant jeg som jeg tror kan bli noe ganske bra utav...fant dette lille slitte vinduet...det stod nedstøvet i et hjørne.... Her ligger det klart etter å ha kommet i hus....
Her har det fått sprosser,som er lagd av deler fra ei gammel skohylle..og ei hylle,som er gammelt gulvbord.Det har også fått litt maling.Sånn ligger det nå og tørker..er på utkikk etter fine kroker å sette på-men det er lettere sagt enn gjort...finner ike slike som jeg vil ha noen steder...har vært innom åtte-ti nettbutikker å leita...
Den skal også få "sidevegger"..som dekker kantene på hylla og som går opp på vinduet..Hmmm det var vanskelig å forklare....Blir nesten litt sånn som de franske hyllene som er overalt nå...



I morgen blir Nathalie 3år alt.Underlig så fort tiden flyr! Det blir litt feiring i barnehagen og ho skal få noen pakker...men stor-bursdagsfesten tar vi til helga. Forrige bytur var vi på Skeidar og der forelska ho seg i en hvit gyngestol for barn,så den er innkjøpt..tror mor selv ble like betatt;)

Har vært og kjøpt maling i dag,så håper å komme i gang med å male kjøkkenet.Skal jeg tørre å satse på å rekke to strøk før helga???Er ikke så enkelt å få gjort noen slike store prosjekt med full jobb og tre barn...Jeg får se om jeg hiver meg i gang,eller om jeg satser på å begynne etter bursdagsfeirig og familieinnrøkk(min familie kommer da og blir hele helga).Har kjøpt både hvitt,blått og sort...de to sistnevnte i 1l bokser til småmøbler o.l


2 kommentarer:

  1. Jøss så kreativ du har vært!
    Tror vinduet med kroker kommer til å bli superflott når den er ferdig!
    ha en fin dag
    Tulip

    SvarSlett
  2. Hei hei :)
    Takk for koselig hilsen.
    No har eg kikket litt på bloggen din, og her var masse fint!
    Kjempe spent på kordan vinduet blir. Muttn har et super gammalt vindu med sånne gamle kroker som er satt speil i. Knall tøft!!

    SvarSlett