onsdag 4. juni 2008

De vakreste fjell...


Jeg MÅ bare vise dere disse fjellene også!ER DE IKKE VAKRE??!?
Bildene er tatt fra verandaen til mine foreldre.Dette er altså fra hjemplassen min,Lakselvbukt.
Fjellene tilhører Lyngsalpene,og er i mitt hjerte de vakreste fjell på jord;)

Høyeste toppen Jiekkevarri er på 1833 meter,den er ikke avbildet her,men disse toppene er vel hvertfall 1600 meter høye.

Stranda som er avbildet i innlegget tidligere ligger på en plass som heter Breivika.Den ligger langt uti havgapet.Veldig utilgjengelig og gjemt liten perle...vel liten er den vel ikke..den er ca 1km lang den stranda!
Men vi har en bitteliten strand nærmere her vi bor også!Med kritthvit sand i ei lita bukt...og som dere ser her er det strand på hjemplassen min også,og azurblå elv.

Nå mangler vi bare litt mer sommervarme her nord slik at man kan nyte strender og hoppe uti elver og vann,..vel det er sjelden mor sjøl(les jeg)hæres..brrrr..iskaldt!..,men unger og min samboer er tøffe og bader hver dag når det er sol og varmt!

Ellers har hele familien vært på fotballkamp i dag.Gutten vår på 7 år spiller...de fikk 1 mål,det andre laget..hmmm..mor mistet tellinga etterhvert,men sånn ca 12 kanskje...de ble rett og slett skikkelig rundspillt,men BARE de får ett mål så er de lykkelige-da gjør det ikke noe at de taper så det suser.DET er spillerglede det!!!
Så det er tre trøtte og slitne unger som la seg tidlig i kveld,en spiller og to søsken som sprang rundt(og i..) banen sammen med andre barn som var der og så på.

Nå sitter gubben og leser bok og mor blogger litt,men snart er det vel på tide og luske seg til sengs..i morgen er det en ny dag,med jobb og møte-så det blir en lang dag.

Ha en fredelig kveld og ei god natt!



2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig - fjellet er utrolig vakkert!

    SvarSlett
  2. takk for titten i bloggen din, du har mye fint å by på , god smak fine bilder!
    Har vært innom lyngsalpene , utrolige fjell... eksotisk de inne i dalen:O)
    Vi bodde i Tromsdalen ett år, min mann var i forsvaret tidligere.
    see you...- klem , magny

    SvarSlett