mandag 30. juni 2008

Fransk landstil-Inspirasjon...

Jeg ELSKER å lese i interiørblader!Min soleklare favoritt er Vakre hjem&interiør,den er bare MÅ HA!!!Har en hel stabel liggende,og de eldste utgavene jeg har begynner å falle fra hverandre.De er blitt lest mange,mange ganger...
Men andre interiørblader er også hjertelig velkommen oppi handlekurven min..både Boligpluss og Rom 1.2.3 havner hver gang oppi der...og i dag på min handlerunde på nærbutikken datt siste utgaven av MAISON nedi min overfyllte handlekurv...forsiden var så frisk og lekker at hele bladet bare stod der og ropte på å bli kjøpt!!
Jeg ble IKKE skuffet da jeg satt meg ned etter og endelig ha kommet hjem.Vel etter middagslaging,dessert og en liten koselig samtale med gubben om vær,vind,unger,jobb og fiske;)
Kan ikke huske å ha sett så mye til landlig stil i dette bladet tidligere...??eller tar jeg feil..??Men denne gang var det hvertfall MYE LEKKERT innfor permene...her kommer en sniktitt for inspirasjon .Alle bildene er fra MAISON selvfølgelig.

Dette kjøkkenet er jo en drøm!!Så enkelt,men så flott!
Sink i alle varianter er utrolig fint til den hvite stilen.Kontrasten mellom det hvite rene og sinkoverflatens matte,grå farge er nydelig!Søppelbøtta kan godt stå framme når den er så vakker som disse her!

En slik gammel trestige har mange liggende i garsjer ,uthus e.l ...kanskje ikke like fine...har sett en her i området..men den er kjempelang og med malingsflekker i alle regnbuens farger..

Har foreslått til gubben å lage en selv og drevse over litt hvitmaling,..men han så på meg med store øyne og med standardspørsmålet:"Hva i all verden skal du bruke den til????"...


Liker kontrasten mellom hvitt og noen detaljer i sort.Noe lysblått og dus rosa eller støvette mintgrønt er også tillatt;)Akkurat nå har jeg veldig lite farger i huset vårt.Jeg plukket ned og la bort alle blomstrete ting og stæsj i for "skarp"farge.Ble nesten litt urolig av det,øyet mitt trenger rolige duse farger...
Herlig spisestue!Lite nips her..men dette spisebordet og stolene er så vakre at de trenger ikke noe ekstra her.
Et slikt skap står på min ønskeliste!Alt innholdet også;D...osteklokker og små skåler får man aldri for mange av!Den lille skåla oppå skapet har jeg sett at Linneas Hage har ..noe lignende hvertfall..den er så søt!Akkurat passe med blomster på:)
Tenk å sitte her å spise frokost hver morgen???!!!!Da hadde man fått en god start på dagen og vært et stort smiiiiiil helt til kvelds!Ide:Alle arbeidsgivere i Norge burde sponse sine arbeidstakere med et slikt "frokostrom"!!!!;D...tenk så mange blide fjes man hadde sett rundt omkring da!Verden hadde blitt litt bedre-helt sikkert!!!

En liten dose rosa,en liten dose lyseblått og en liten dose blomstrette mønster=urlekkert!
Men farger er ikke sååååå galt da!Denne spiseplassen var kjempefin.Jeg samler på servise i svart/hvitt(og litt lyseblått/hvitt)..men disse røde/hvite var også fine...det er vanskelig å holde seg til en farge når det er så mye fint der ute!
Det ble så sommerlig i dette kjøkkenet med RØDT tilbehør!

4 kommentarer:

  1. Er ikke bare din mann som spør - Hva skal du med det til? Vi interiørbloggere skjønner da ihvert fall hverandre.........og godt er det!

    SvarSlett
  2. Mye fint i det bladet, koser meg også med mine interiørblader, og tar vare på dem og tar de frem år etter år.

    SvarSlett
  3. åååå så mye fint. Tror jeg må ta meg en tur på butikken å se om jeg finner det ;)

    Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett
  4. Masse flotte bilder og inspirasjon i dette bladet ja...Eg abbonnerar på Boligpluss og er kjempe fornøyd med det, ellers så kjøper eg Vakre hjem og Interiør av og til... Syns det er kjempe kos å sette meg ned aleine med ein gd kopp kaffi og drømme meg vekk i disse flotte blada.

    Tusen takk for koselig helsing i min blogg:)
    Klem

    SvarSlett