tirsdag 15. juli 2008

Award og hage,hage,hage...

Snille Liven har gitt meg award!!!Min aller første lille award!Jeg ble veldig glad for den,men aller mest glad for at du Liven ble glad sånn aller først!(for å skrive det forrvirrende enkelt).
Skal denne gis videre?Til hvor mange??
Jeg mener å huske det var til hele 7 personer...
Men jeg vil gi den til Tulip og Emmeline!
Tulip fordi du alltid legger igjen en koselig kommentar!Tusen takk!
Og Emmeline fordi du skriver så morsomt,og jeg kjenner meg igjen i mye av det;D

Værsågod!

Så må jeg vise dere litt av vår hage.Bildene er tatt de siste dagene,i solskinn og godt vær:)

Hagen vår er langt fra ferdig.Vi har mange prosjekter på gang også her.Både med planting av busker,hekk og stauder..lage kjøkkenhage,legge stein og spikre platt.

Men et stort bed er iallefall ferdig.Det går langs husveggen på fremsia huset.Her kommer noen bilder derfra:



Innimellom og under de litt større staudene kikker denne lille søte Hageskrinneblomsten frem...
Synes fargen på bladverket eller "konglene" på disse er så fine...
Min alpeklematis`Alv` som jeg liker veldig godt!Liker klatrende blomster for de gir hagen et frodig uttrykk...
Et rustent lokk fra en peis ligger til pynt mellom blomstene i hagen.

Gudeblom!Så liten og nesten usynlig innimellom rosene,men med skikkelig cyklamenrosa farge er de fine..bare man setter seg på kne slik at man ser dem...
Kubjellene er avblomstrett,men frøhodene er duskette og flotte!En akeleie i forgrunnen..
Selv i knopp er Akeleiefrøstjernen vakker!!!!
En vill orkide har slått rot i mitt bed-velkommen skal du være!!!!:)
Denne nydelige akeleien `Nora Barlow` er siste bilde i omvisningen i hagen vår for denne gang..
Ha en blomstrende fin uke!!!!


5 kommentarer:

  1. Gratulerer med Award! Så nydelige blomster du har :0) Ble fint med det rustne lokket, passer bra til alle de sterke blomsterfargene :0)

    SvarSlett
  2. Så flotte blider av nydelige blomster!Og det lokket var jo et artig innslag:)Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Kjempefint hos deg!!
    Den klematisen din var jo bare så fodig og så enormt med blomster på den da!!
    Mine klematiser skranter litt i år synest jeg!!

    Når jeg leste innlegget ditt kom jeg på et vers fra barndommens minnebøker:
    Den største gleda du kan ha
    er å gjera andre glad:O)

    Ha en flott dag:O)

    SvarSlett
  4. Hei Sissel!
    Mange fine blomsterbilder du har.
    Er så glad i "gamle" stauder jeg,,,ser du har noen og det gjør seg så fint mot gamle detaljer.
    Lykke til med hagen
    Anne

    SvarSlett
  5. så heldig du er som har så mye vakre blomster i hagen:)
    klem

    SvarSlett