torsdag 31. juli 2008

Litt av hvert...

De siste dagene har jeg virkelig trådd til og vært svært effektiv!
Må innrømme at jeg har ligget litt på latsiden i det siste,og jeg kan IKKE skylde på varmen akkurat(*host,host;)..kan hende jeg rett og slett har vært så nedkjølt at bevegelsene blir meeeeget laaaaangsommmme!!?????

Jeg har nemlig malt og malt og malt....og malt!
Som dere så på et bilde tidligere var rekkverket på verandaen bare halvveis malt.Jeg hadde under halvparten igjen...MEN..geniale meg har startet helt forfra igjen!
Jeg tenkte det at siden huset skal males neste vår/sommer(med forbehold om vær..he,he)...så var det like greit å male rekkverket ferdig nå i år-en ting mindre neste år-..så jeg har malt all rekkverk hvitt!!!!
Det går jo ganske heftig unna når man slipper å male det tofarget!Mye finere blir det også,for det er jo umulig å ikke søle litt bort på den andre fargen..uansett hvor hardt jeg prøver og ikke grise,og uansett om jeg snakker hardt til meg selv-"ta deg sammen og gjør det skikkelig nå da!!!"-så blir det flekker!Derfor passer det meg veldig bra at alt blir hvitt nå...

Jeg har også malt andre strøket på blomsterkassene og de skal nå fylles med jord,sand og hestepærer(!!)..og forhåpentligvis når jeg og plante litt oppi dem også.De blir i hvertfall klare til neste vår og utplanting. I år er det sørgelig lite sommerblomster her på gården,og det er trist faktisk.Det er som om noe mangler,-det er ikke orntli sommer....
Ingen sommerblomster,veldig sen og lite blomstring på staudene og ingen sol...da er det lov å bli litt deppa..og klage littegrann..bare litt!????
(og finnes det noe som heter lobelia-abstinenser????..tror jeg har det!)

Noe er sikkert og det er at man får veldig mye tid til å gruble når man maler(der slo det meg...kanskje vi har løst gåten på søleriet???Står i helt andre tanker..hmmmm...;o)...Noe av "grublene" som kom til meg var:

-Skal jeg skifte bloggnavn??I stedet for å ha -lille hus-på slutten der,.. så tenkte jeg så det knakte..hva med "Sisselles Himmeltur"-inspirert av sangen som går slik;"og bor oppå en plass der som ingen skulle tru at nokon kunne bu,og plassen heter uren luren himmelturen steinrøys steinrøys svelt i hjel"(eller no sånt..)Passer rimelig godt da jeg bor laaaangt uti havgapet-på en plass der som ingen skulle tru at nokon kunne bu!!!Og denne plassen er ei orntli steinrøys!Men "Sisselles Steinrøys"fikk litt sånn negative assosiasjoner;D-så det gikk ikke."Sisselles Uren Luren"(latterkrampe da tanken slo meg)kan jo tolkes på så mange underlige vis ;oD..nei den ble uaktuell.Så evnt.måtte det bli "Sisselles Himmeltur"(himmel,hvitt,lett,engler.....).

...foreløbig fortsatt"Sisselles lille hus"-inntil videre.

-..lurer på om noen av dere der ute har malt vinylbelegg noen gang? ..jeg har lyst på hvitt gulv ute i gangen,der er det altså vinyl.Det skal legges nytt gulv her etterhvert-men inntil da hadde jeg kunnet tenkt meg å bare male belegget.Har lest at det skal gå an,men har noen "erfaring" med det og kan si hvordan det gikk hadde det vært veldig intressant å høre!!!

-..skal jeg ta en makeover på kurvstolen????

...svaret ble JA!..,-malekosten ble lagt ned-kurvstolen hentet ut og fikk to runder med hvit spraylakk!Resultatet ser du lenger nede her...

...dette var tre av tusen tanker...







Kurvstolen FØR:


Kurvstolen ETTER:



Vi har også rukket og dra på en liten båttur innimellom all malearbeid(..gubben maler båten han)..måtte benytte anledning vindstille kveld,så det ble en liten tur til nærmeste øy.Der grilla vi pølser og pinnebrød,plukka skjell og drivved,sto på hodet...ja se bare her:

Vår engelsk setter Nikki elsker å kjøre båt!Er bare så hærlig å la ørene flagre i vinden:)




Nutta elsker pølser!OG pinnebrød!





Chris elsker for tida å stå på hodet!Han tilbringer mest tid opp-ned han.Det han trener på er å breake...






..og det blir man sliten av!(sjekk den krøkebær-tunga)...







Nikki elsker å være med oss på tur!Uansett hvor vi skal!..vel,ikke byturer-det er forrvirrende det!Ekte bondetuppe!








..og litt søskenkjærlighet!Mine flotte gutter!




Og alle hjerter gleder seg!!!!!!
I morgen 01.08.08 skal vi i bryllup!Til Wiggo og Siv som elsker hverandre!
Vi gleder oss til å være der og feire dagen sammen med dem!


Husk å leve mens du gjør det,
husk å elske mens du tør det...










7 kommentarer:

  1. Her var det mye nytt på en gang! Har virkelig stått på du!! Kurvstolen ble skikkelig fin da! Og så koselig tur dere har vært på :0) Kos dere i bryllup i morgen!!

    SvarSlett
  2. Heisann!! som du jobber!!
    Vi har jo som kjent skiftet farge på huset i år og det var deilig å male med en farge!! Da går det unna.....
    Kurvstolen din ble så fin.....skal på Ikea i morgen tenkte jeg og da håper jeg å få kjøpt en!!
    Fortsetter vel på jentens rom i helgen tenker jeg for her er meldt regn:(
    Har hatt noen fine dager med temperaturer over tretti grader!!
    Og sjøtemperaturer på over tyve!!
    Vanvittig godt!!
    Unner dere litt fint vær også nå da.....
    Ha en fin helg:O

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kjempefin gave!!!
    Nå er den fotografert både med den skjønne innpakningen og etterpå!!
    Det var nå en voldsom flott gave du ga meg!!
    Akkurat som julaften her hos meg i dag........først på tre flotte interiørforretninger som jeg ikke hadde besøkt før og så på Ikea!!
    Har kjøpt litt alle steder:O)
    Så kommer jeg hjem og finner gave fra deg:O)

    Tusen takk igjen og ha en fin lørdagskveld:O)

    SvarSlett
  4. Heisann:)

    takk for koselig besøk på min blogg!

    Trekkene på ellos og laredoute, passer ikke stolene mine dessverre, ryggen er for høy;)

    Tror jeg tar meg en tur på IKEA en av dagene og titter litt;)

    Kurvstolen din ble lekker, har en her også som skal få en runde med sprayboksen!
    Ser du maler og maler du også, har malt et av barnerommene i dag, bare taket og listene igjen, synes det er kjekt med alle prosjektene , dessverre tar alt litt lengre tid enn jeg hadde håpet på, men blir jo så glad når jeg endelig blir ferdig!

    Og som du også sier, nå har jeg funnet stilen jeg liker også får vi bare ta den tiden vi trenger;)

    Skjønn hund forresten, her har vi 3 stk;)

    Ha en skjønn kveld!

    SvarSlett
  5. Takk for koselig hilsen! Så flotte stilleben du viser, artige bilder av guttene dine også.

    SvarSlett
  6. Award til deg på siden min:O)

    Ha en fin dag:O)

    SvarSlett
  7. hehe, han på hodet føler jeg meg nesten litt i slekt med, hehe kult bilde. Faren min gikk mye på hendene tidligere, jeg tilbrakte mye tid opp ned i oppveksten jeg også....jeg skal jammen prøve igjen...det har jeg vist glemt i det siste.
    Go`e gutter!
    smil fra Torunn
    (som skal ut og stå på hodet, haha!)

    SvarSlett