fredag 18. juli 2008

Strand,hav og fjell!!!

Forrige helg dro vi til sjøs!
Det var sol og godt vær så vi måtte benytte anledninga til å pakke venner,unger,hund,mat og drikke i båten og sette kursen mot ubeskrivelig vakre Breivika.
Det er mye fin natur i Nord Norge,men noe av det aller vakreste synet er stranda og naturen her ute i havgapet!
Vi hadde med oss et vennepar som er skotsk/engelsk,veldig koselige og gode venner,og de ble helt målløse!De synes det var fantastisk å tenke på at de gikk rundt på en plass veldig få mennesker har vært på.Stranda ligger ganske utilgjengelig til og kun mulig å komme hit sjøveien.
Her ville det stått et digert hotell eller vært et spa om denne perlen hadde vært i deres hjemland,mente de.

Fotavtrykk...Nathalies lille fotspor ...
Fugløya.

Her hekker det hundrevis av fugler.Vakkert og spesiellt fjell som stiger rett opp av havet.

Nydelig himmel og strand.
Vannets bølger har lagd mønster/riller i sanda.
To små piker rusler fornøyde rundt på stranda.De måkket sand i timesvis,badet og var travelt opptatte fra tidlig morgen til sent på kveld.
Årets strandtur er over...Nathalie er på tur bort til båtene.Vi kommer tilbake neste år igjen!
Dette bildet tok jeg fra båten på tur hjem...Ser du trollet?...
Ser det helt tydelig jeg:)...ligner litt på de trærne i Ringenes Herre filmene også...;)

Å dra hit til Breivika har blitt noe vi gjør en gang hvert år.Som regel når sommerens første skikkelig varme dager melder seg tøffer vi oss utover.I år måtte vi vente lenge på orntli strand vær;)
Neste år blir vi lengre ..for da har det bare med å bli knall-sommer!Herved bestillt!;D
i morgen kjører jeg og ungene hjem til mine foreldre.Gubben blir hjemme for å male båt,passe hester og marsvin ..og forhåpentligvis vanne alle mine pelargoniaer...;)..
Mulig det blir en liten stopp i Tromsø på oss også.Har lyst å titte innom min favoritt butikk:o)..får se hva det blir til..deilig det,å bare ta ting som de kommer nå når man har ferie..aaaah,sommeren er hærlig!
Håper dere bloggedamer både i sør og i nord har trivelige sommerlige late dager!

Stor klem fra meg!!!!

6 kommentarer:

  1. For et paradis! Utrolig vakkert! Enig med deg, ferie det er å gjøre akkurat det man vil og ta ting på sparket. God ferie til deg :0)

    SvarSlett
  2. Så vakkert! Skulle ønske jeg hadde et slikt sted å dra til.

    SvarSlett
  3. Nydelig og storslått natur. Har aldri vært andre steder enn Tromsø i nord, men en vakker dag... Er vokst opp med Stadt-havet som nærmeste nabo, og der er det også hvite strender og fjell som reiser seg majestetisk opp av sjøen. Reiser dit neste helg, så da skal tærne få tråkke i deilig, hvit skjellsand. Herlig!

    God helg til deg og dine :D

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder fra storslått natur!! Hvor er dette i nord da??

    Ønsker deg noen deilige late dager hjemme og håper du får sommervær:O)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for tips.....dette skal jeg legge meg på minnet!!
    Tror jeg går for "new dawn" på garasjeveggen.......
    Men jeg vil plante flere roser!!
    Så dette var kjempefint:O)

    Kos deg og håper du får litt bikinivær:O)

    SvarSlett
  6. Heisann.
    Tusen takk for award! Koselig!!!
    Er på ferie nordpå, så har ikke vært innom her på et par uker. Akkurat nå er vi hos svigers i Tromsø, så jeg låner svigerfars pc til litt bloggkommentarer!!
    Skal ordne resten med awarden når jeg er hjemme igjen!

    Flotte bilder du viser av vakker nordnorsk natur, med strand høyreiste fjell!
    Ja jeg synes det ser ut som et troll jeg også!

    Kos deg videre i ferien..

    SvarSlett