onsdag 13. august 2008

Det er travle dager her i huset...
Det tar liksom ei stund før man er tilbake til normalen etter å ha hatt sommerferie...
kroppen er på jobb men sinnet er fremdeles på ferietur;)
Huset flyter over av rot,..å gå tilbake til å være dobbeltarbeidende ble et for stort sjokk etter late feriedager.Husarbeid tar tid,..og krefter..som ikke helt er der alltid.
Men rotet forsvinner ikke,det er der til ånden kommer over meg og ryddinga og vaskinga går som en lek.(her prøver jeg å mote meg selv litt opp føler jeg...)
Det finnes viktigere ting i livet enn å ha det ryddig og skinnende rent!Men jeg er sikker på at det er flere enn bare meg som blir urolig i sjel og sinn,irritabel og utilpass av å bo i et rotehus..jeg vil ha et strøkent rent velduftende vakkert hvitt og skinnende blankt hus-da har jeg et snev av lykkefølelse.Jeg blir lykkelig av å ha det på stell!Jeg blir rolig og tilfreds!
Jeg vil gjerne ha orden på alt,ikke som at jeg er kontrollfreak akkurat,men et visst system må det være...noe rot og noen halvfeite kaniner tåler man dog...
Og jeg blir utålmodig!Jeg har så lyst å ha det slik jeg ser det for meg,jeg holder neste ikke ut å vente eller ta litt av gangen..jeg skulle helst vært ferdig med oppussing av hele huset innvendig og utvendig..

Så leste jeg en blogg der det stod:Lev livet nå!..nyt livet ,ta vare på de du har rundt deg,la rot være rot-vær glad du har et hjem,at du er frisk,har friske barn og klarer å gjøre husarbeidet selv...
Slik tenker vi vel alle innimellom...hvorfor kan jeg ikke være fornøyd med dagen i dag!?!Hvorfor tenke at alt blir så mye bedre hvis bare ...
Men i alle hverdagens gjøremål,som er riktig mange,er det lett å la "fortvilelse"ta overhånd.Særlig med dager der det er ekstra mye stress,..og samvittighet som ikke kjennes helt god over det å feks kunne nyte småbarnslivet:)...

Det var fint å bli minnet på at man vet aldri hva morgendagen bringer!Det var slike ord jeg trengte å lese nå.Jeg bestemmer meg for å la roen senke seg over heimen!Ikke stresse,nyte dagene-livet er her og nå!

Derfor skal jeg spise god kvelds,ta et varmt karbad,gi F... i rotet i kveld,gå å legge dyna rundt sovende barn-stryke deres kinn og legge meg tidlig!
Så er morgendagen et blankt hvitt og nytt ark...


Du skal ikke jage i hvileløs ring,
men lær deg å elske de nære ting...


4 kommentarer:

  1. Så sant så sant:O)

    Men liker å ha orden rundt meg selv!!
    Selv om jeg synest det flyter støtt her!!

    Håper du har hatt en deilig og avslappende stund i badekaret:O)

    Ha en fin kveld:O)

    SvarSlett
  2. Fine tanker du har der :0)
    Jorunn

    SvarSlett
  3. ja det er sant det, noen ganger er vi vel litt for opptatt av å hige etter det perfekte.
    Men hva er nå egentlig det??
    Viktigere enn alt perfekte er vel å ha familie og venner rundt seg som man er glad i,
    huske på å vise dem at man er glade i dem,
    og nyte tida vi har sammen!

    Takk for denne påminnelsen, Sisselle!

    klemmer fra meg..

    SvarSlett
  4. Jepp, lev livet nå, rotet forsvinner ikke!

    God helg!

    SvarSlett