mandag 18. august 2008

Gode saker...

Vi gikk oss en liten skogstur nå i kveld...og her er litt av resultatet:)

Det er så fint å gå i skogen og plukke bær,veldig avkobling fra dagens stress.Var veldig tung i hodet etter en hel dag med planlegging på jobben...men det hjalp veldig å traske rundt og kikke etter bær og kantareller-vips..så var alle bekymringer borte!Balsam for sjelen var det!!!!

Fant ikke en eneste kantarell,er kanskje litt tidlig..men det var ganske bra med moltebær.Plukket bare litt i dag..bare nok til en smak hver med fløte og sukker på:)
Tenker det blir en tur til om ikke alt for lenge,og da med større plukkekopp!
Egentlig er det et under at jeg er å plukker molte i det hele tatt...det var det værste jeg visste som barn!Avskydde det virkelig,både smaken av bæra og av å gå på myrene og plukke...mamma og pappa ble jo aaaaaaldriiii fedige;D
Nå liker jeg smaken veldig godt og mine barn elsker all slags bær,..og jeg passer på å ikke gjøre turene så lange når de er med..og håper det skaper gode barndomsminner:OD..(lol)

Mine gode barndomsminner derimot var å plukke tyttebær!Det var gøy det!Lett å plukke er de jo og hjemme brukte det å være store mengder hvert år..og ikke minst myggfritt terreng!
Og den største drivkraften av alt: Nystekte vafler med nydelig trollkrem!Det er så godt..og det må jeg lage mye av hver høst.Skikkelig lysrosa trollkrem!Nam,nam!

Ha en skikkelig kulinarisk aften(..jeg ble sulten da gitt..)..med eller uten vafler;o)

5 kommentarer:

  1. Åå.. multer er jo så godt! bruker alltid å plukke det når vi er nordpå, men i år ble det ingen tur ut på øya (der vi har sommerhus), så da ble det ingen multer heller.

    Ja husker også de laange kjedelige bærturene med mamma og pappa før i tiden!!
    Jeg gikk bare å venta på at de skulle ta kaffepause, for da visste jeg at det var mulighet for kjeks!

    jammen godt vi ikke har mistet lysten på bærtur selv, med slike minner...:)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du var innom meg, og så fin blogg du har! Jeg elsker molter, og multeturer, men bor på en kant av landet nå som jeg ikke kjenner, og der vet jeg ikke hvor jeg finner bærene. Var hjemme i Trlag i fjor sommer, og da hadde mamma og jeg flere turer etter de gode bærene som jeg holder min hånd over. Det er jo bare nordpå dere kan spise de som vi andre spiser jordbær! He, he. Trollkrem er også godt! Ha en fin dag og ei god uke, og jeg skal nok se til å besøke deg mer.

    SvarSlett
  3. Å nå fikk jeg lyst på multer, det er jo så godt! Min mormor pleide alltid å ha med multer hjem fra Røros, så koste vi oss med multekrem:) Ligger noe til deg på siden min! Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  4. Tack så hemskt mycket för kommentaren, jag blev så glad :)
    Ja du gör helt rätt i att måla vitt som en besatt ;P
    Självklart får du länka till min blogg.
    Bären ser helt underbart goda ut, hjortron heter de på svenska.

    Ha en fortsatt trevlig vecka :)
    Kram / Therese

    SvarSlett
  5. Tenk multetid du, jeg begynte å like det for 2 år siden, altså godt voksen! 36 år, det er jo SÅ godt!
    Fin blogg du har :)

    SvarSlett